Potřebuji vaši pomoc! / I NEED YOUR HELP



ENGLISH BELOW!

Tak a je to tady! To velké dilema, které mi leží v hlavě už minimálně půl roku, musí ven. A potřebuji názor každého jednoho z vás, protože to tady vytváříme společně a já si tak moc vážím toho, že jste tady se mnou! Bez vás a vaší podpory bych tady třeba ani nebyla a vy beze mně byste neměli tohle místo plné skvělých lidí, kde s vámi sdílím inspiraci a tipy na lepší a snažší život. Jenže vy víte, že bydlím v Norsku. A taky víte, že se jen tak nechystám vracet. A netajím se ani tím, že je mým obrovským snem se jednou blogem živit a třeba i změnit svět! Naivní, možná, ale já to prostě vždycky musím aspoň zkusit. Jakmile mám sen, nemůžu přestat makat a zkoušet, dokud nevyčerpám všechny možnosti. 

Ale k věci, protože mi záleží na každém jednom z vás a nechci tohle rozhodnutí udělat bez vás, ptám se vás: Opustili byste mě, kdybych začala svůj blog psát anglicky? Připadalo by vám to jako zrada? Nebo co já vím, vypočítavost? Užili byste si můj blog stejně i v angličtině, protože víte, že to jsem já? Dejte mi vědět, jaké jsou vaše myšlenky, prosím! Moc o to stojím!

ENGLISH

Hello and welcome to all the english speaking lovely people! I am considering writing my blog in English and I need your help to make the right decision. Is there anyone out there who would read my blog in English? Someone? Anyone? Let me know in the comment section bellow, I would really appreciate it. I love my mother tongue but I live in Norway and I am planning on staying here so it feels more than natural to use this global language to speak to everyone. I might make some mistakes in the beginning, I might even make many of them! But I will get better every day, I promise :) 

So what do you think? Are you even here? 


50 komentářů

  1. No, ja by som nemala čo čítať, nedokážem to v angličtine....

    OdpovědětVymazat
  2. Mně je čeština mnohem víc sympatičtější, jsi taková víc "naše".

    OdpovědětVymazat
  3. Já bych to naopak uvítala, čtu v angličtině raději než v češtině.

    OdpovědětVymazat
  4. Jejda,jejda.Já jsem ročník,který se učil ještě ruštinu.A anglicky ani rána.....Ráda tady chodím nakukovat.Hezký večer Lenka.K

    OdpovědětVymazat
  5. Baru, angličtině bez problémů rozumím, ale vzhledem k tomu, že na blogy chodím relaxovat, čeština je mi příjemnější.. A upřímně jsem vypozorovala, že anglické blogy po nějaké době vypustím, protože jsem prostě líná.. Ale pokud se rozhodneš pro angličtinu, tak snad u Tebe vydržím, protože mě dost bavíš :)

    OdpovědětVymazat
  6. I když mi angličtina nedělá problém, tak čeština je čeština. A spoustu věcí v angličtině prostě nesdělíš tak jako v angličtině. Ale fanoušek budu pořád :)

    OdpovědětVymazat
  7. Takhle dvojjazyčně je to podle mě nejlepší! Chápu, že je s tím dvakrát tolik práce, ale takhle se dilema řeší úplně nejjednoduššeji. Nevím jak početné máš publikum které potřebuje angličtinu, ale myslím, že pokud to není drtivá většina tak kompletní AJ blog není nutný.
    PS: pokud se někdy rozhodneš pro celkovou angličtinu ,tak budu pořád stejně ráda číst všechno co napíšeš a sledovat všechno co natočíš

    OdpovědětVymazat
  8. Já bych byla pro bilingvní verzi, jestli zvažuješ i tuhle možnost? Já sice anglicky umím, v práci mluvím, čtu, píšu v aj denně, nemám s tím jazykem problém, ale když doma ,,vypnu" a jdu si listovat po blozích, moc anglických nevyhledávám a čtu spíš jen to, co mě tématicky hodně hodně zaujme. Kdežto v čj si kolikrát přečtu i článek, který mi není tématicky až tak blízký. Možná nějak podvědomě selektuju co mi stojí za tu ,,námahu" :). Navíc, ty jsi vtipná, nepochybuju sice, že bys byla vtipná i v aj... ale vždycky to prostě pak vyzní jinak, nebo ten jazyk neposkytuje tolik možností... Ale máš super blog a chápu, že si chceš otevřít víc dveří.

    OdpovědětVymazat
  9. Přimlouvám se za češtinu. Anglicky rozumím málo, takže bych asi jen občas koukla na fotky. Ale mrzelo by mě to! Pokud chceš oslovit více čtenářů, tak dvojjazyčná verze by asi byla nejlepší.. Každopádně díky za super blog! Tereza

    OdpovědětVymazat
  10. já bývám v tomhle pokud se týče blogů taky trochu línější, ale zatím si umím představit, že bych tě sledovala i v angličtině - na YouTube na 100 % - tam angličtina nemá vliv, tak snadné rozhodování, Martina Chřibková

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj, ahoj, ahoj! Já jsem taky pro bilingvní "verzi" :)

    OdpovědětVymazat
  12. ahoj :) já angličtinu neovládám, články v ní si musím nechat přeložit googlem a to co z něj leze nemá někdy hlavu ani patu. za mě češtinu prosím V

    OdpovědětVymazat
  13. Chapu, ze anglicky oslovis daleko vic lidi a pokud to tak citis, tak s tim nemam problem, pokud zustanes i u cestiny...ja anglicky rozumim, ale jak uz tu nekdo psal, jsem lina cist anglicke blogy, ktere sleduji...a ten tvuj mam tak strasne rada, tak se primlouvam a skemram...kdyz anglicky, tak i cesky ;)

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj, anglicky umim bez problemu, ale asi bych se na cteni vybodla...

    OdpovědětVymazat
  15. Mně by anglina nevadila, spíš naopak, ale s češtinou je to pro mnohé jednodušší, to je fakt. Tak by bylo možná opravdu nejlepší to psát v obou jazycích - a třeba si tu AJ hodit jako první...

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj.Rada zde chodím.A ajinou bych přestala.Nebo bych zadala dceru o překlad.Anebo psát v obojím?:-))).Díky.Natalie

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj, já bych tě asi opustila:/ Angličtinu neovládám ..

    OdpovědětVymazat
  18. Já bych tě opustila-bohužel. Anglinou nevládnu natolik, abych to dokázala přeložit:) Možná bych mrkla na obrázky a to by bylo vše.Pavla

    OdpovědětVymazat
  19. Anglicky neumím. Koukala bych jenom na obrázky ...

    OdpovědětVymazat
  20. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  21. Angličtinu moc dobrou nemám, většinu blogů v angličtině jsem časem číst přestala. Takže za mě češtinu neopouštěj :-)

    www.42stupnu.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  22. Zahraniční blogy navštěvuji ale i přes to že rozumím moc nečtu...jen koukám na obrázky případně když mě zaujme nějaké tvoření tk si to přeložím. Tvůj blog je spíše o myšlence a slovech takže se bojím že budou ztraceny v překladu. češtinu bych uvítala... Martina

    OdpovědětVymazat
  23. Já mám ráda češtinu, protože mi přijde, že se v ní dá mnohem víc popsat a vyjádřit pocity a tak...Každopádně ale chápu ten nápad psát anglicky. Zas se rozšíří potenciální čtenáři a to je vždycky super. Bylo by fajn psát ho třeba i v češtině (ne každý čtenář asi zvládne přelouskat článek v angličtině levou zadní) ale hodit sem i tu anglickou verzi. Tak jak to máš u tohoto článku. To je super třeba i z toho důvodu, že si takhle můžem pěkně procvičit angličtinu a na české verzi zkontrolovat jestli jsme to dobře přelouskali ;).

    Krásný den, Jitka

    OdpovědětVymazat
  24. Já hlasuji sama pro sebe za češtinu. Člověk by si měl oživovat rodný jazyk nebo bohužel hodně zapomene. Když slyším mluvit některé modelky česky, je to hrůza...
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  25. Češtiny si na blozích vážím, studuju angličtinu a občas už mi leze na nervy, i když někdo jen občas vsadí anglické výrazy tam, kde se krásně dají použít ty české...:-D Ale naprosto chápu, že žít v jiné zemi jaksi vyžaduje spojit nebo obětovat jisté skutečnosti a ve výsledku mi samotná angličtina určitě na zájmu o tento blog neubere :-) Naštěstí, když budu mluvit za sebe, budu jí snad rozumět ;-)

    OdpovědětVymazat
  26. za mna čeština, možná ak sa tým chceš časom živiť by bola lepšia angličtina ale tie "kudrlinky" ktoré tvoj blog robia tým čo je v inom jazyku ako rodnom nedáš ....
    držím ti palce nech sa rozhodneš dobre
    Irena

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj, určitě čeština.. angličtiny je všude plno a leze mi to pomalu ale jistě krkem.. a tenhle blok je boží a chci ho česky :)

    OdpovědětVymazat
  28. Ahoj, určitě čeština.. angličtiny je všude plno a leze mi to pomalu ale jistě krkem.. a tenhle blok je boží a chci ho česky :)

    OdpovědětVymazat
  29. Anglicky budu rozumet bez problemu, taky pracuju v zahranici a pouzivam ji kazdy den, ALE! Daleko radsi te ctu v cestine, mas takovy mily osobity styl, ktery by mi moc chybel.. a taky myslim, ze by bylo skoda, kdybys to ceske psani prestala vyuzivat a rozvijet!

    OdpovědětVymazat
  30. Opustila neopustila...nepřečetla :o( vím, kde kdo další jazyk ovládá, ale já mám silné stránky jinde. Pro mě smůla,příjdu o inspiraci, motivaci, nápady. Protože na úklid se od 1.6. těším, ať žije minimalismus :o) Takže já hlasuji pro češtinu :o))
    Jana

    OdpovědětVymazat
  31. Zdravím, za mě určitě čeština, protože bych si u Vás už bohužel nic nepřečetla. Co třeba psát dvojjazyčně i když to by bylo moc času. Iveta

    OdpovědětVymazat
  32. je fakt, že já bych si angličtinu alespoň procvičovala a učila se jí, ale pokud někdo neumí vůbec anglicky, tak tvůj blog asi číst přestane:/
    http://of-goldbook.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  33. ...neumím anglicky,takže pro mě bys zmizela z mých čtených blogů, což by bylo škoda:)

    OdpovědětVymazat
  34. Ahoj Babr. Mám tě moc ráda. V odběrech mám 42 blogů,které samozřejmě nestíhám všechny sledovat a mnoho článků jejich autorů mi proto unikne. Proto jsem si zřídila složku TOP, kde je blogů pouze 5, jelikož o články těchto autorů nechci nikdy přijít. A ty jsi v této pětce. Ale jelikož je čtení blogů pro mě relax ve vzácných volných chvílích, tak chci při jejich čtení "vypnout", relaxovat, počíst si to co mě baví a zkouknout obrázky, které se mi nejvíc líbí. A tato pohoda by při čtení anglicky psané blogu bohužel zmizela. Anglicky bez problémů rozumím, ale četba v AJ už to není tak pohodová aktivita jako v ČJ. A navíc mám ČJ moc ráda, má krásné obraty, výrazy a je to prostě milá čeština na rozdíl od neosobní AJ.

    Asi jsme tě moc nepotěšila, ale snad se každý názor vyplatí :) Přeji hodně štěstí a pohody dále, ať se rozhodneš, jak chceš.

    OdpovědětVymazat
  35. Anglicky neviem tak dobre,aby som pochopila,čo sa mi autor snaží povedať...
    Ak natrafím na dvojjazyčný blog,snažím sa najskôr prelúskať text v AJ a až potom slovenčinu či češtinu....
    Taktiež záleží na tom,ako je veta vystavaná....ja som skôr za tie jednoduchšie....no a irónia či drobný žart mi v AJ absolútne uniká..
    Lulu

    OdpovědětVymazat
  36. Ráda si počtu na vašem blogu, ale v angličtině by to pro mne byla jen obrázková knížka se spoustou textu, který mi nic neříká! Ale je to jen na Vás. Zdravím moc. Renata

    OdpovědětVymazat
  37. Taky bych nelouskala z AJ, bohužel. Pro mě česky, jenže s tím nikdy světová nebudeš...

    OdpovědětVymazat
  38. Čeština je čeština, nebudem si nic nalhávat..takže když už takový ambice, tak dvojjazyčně ;)

    M.
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám tvůj blog ráda a angličtinu také, takže bych Tě určitě neopustila.

      Vymazat
  39. Mně by se taky nebavilo tim prokousavat :D A uprimne, spousta blogeru v CR se snazilo psat i anglicky a vetsina jich zjistilo, ze ve cestine to ma stejne nejvetsi ohlas, takze bych v tom nevidela zadnou vyhru.. :)

    OdpovědětVymazat
  40. Prosím, zůstaň v češtině, nebo ve dvojjazyčné verz. Pokud by byl blog pouze v angličtin, byla by to pro mě spíš práce (výuka jazyka) než zábava a relax a občas by zůstalo jen u koukání na obrázky. Už by to pro mě nebylo úplně ono.

    OdpovědětVymazat
  41. Ahoj Barunko, našla jsem tvůj blog nedávno a moc ráda sem chodím:-) Zajímá mě život na Severu a jsi pro mě inspirací. Ráda bych si tvůj blog četla v češtině, nebo alespoň ve dvojjazyčné verzi. Jak píšou i ostatní, blogy mám vždy navečer do postele místo pohádky:-D je to fakt relax. Zdravím na sever Evropy! Bára že severu Moravy:-)

    OdpovědětVymazat
  42. Ahoj Baru, já zcela upřímně říkám, že bych to tu v anglické verzi opustila. Možná bych se ze začátku snažila, ale vím jistě, že bych to dlouho nevydržela. Samozřejmě bych Ti to v žádném případě neměla za zlé. Dělej, jak to cítíš...
    V.

    OdpovědětVymazat
  43. Barb, si pre mna blogový objav a radosť roka! Prosím, ostaň v češtine! Aj keď s AJ nemám problém, milujem tvoj štýl!

    OdpovědětVymazat
  44. Taky jsem jednu dobu přemýšlela nad angličtinou, ale nakonec jsem od toho upustila. Ale vím že na můj blog chodí hodně i zahraniční čtenáři a s pár jsem si i vyměnila maily a usoudila jsem, že rozumí podstatě článku (i když google překlady jsou někdy velice svérázné). A napsala jsem zatím jen jediný článek půlený - půl čeština, půl angličtina, a to proto, že jsem dostala přímo od jednoho zahraničního čtenáře dotaz na toto téma a tím že jsem článek psala hlavně pro něj, udělala jsem i překlad. Jinak já třeba čas od času používám různá slova typická pro kraj ze kterého jsem, sem tam nějaký sarkasmus hodím do éteru... Ale v angličtině se to ztratí a často to ani nevyzní tak legračně. Můj přítel zase komunikuje s Američanama a ti ani nechápou styl našich vtipů nebo uvažování. Sice budeš mít blog v angličtině a usnadníš tím práci zahraničním návštěvníkům, ale stejně se u nich nezařadíš mezi jejich top weby, protože oni nás zkrátka moc nechápou. Jsou jen světlé výjimky. Takže moje rada zní zůstat v češtině :).

    OdpovědětVymazat
  45. Nevadilo by mi, kdybych články četla v angličtině, ale jak už tu spousta lidí napsala - čeština je mi v tomhle ohledu mnohem sympatičtější. Tak nějak jsem si tu na to už zvykla a bylo by to zvláštní. Přeci jen angličtina není tak bohatá na všelijaké obraty a nedokáže rozlišit tolik náležitostí... na rozdíl od češtiny ♥

    OdpovědětVymazat
  46. Baru, já hlasuju taky pro dvojjazyčnost! :))

    OdpovědětVymazat
  47. Čeština. :-)
    Většinou když české blogy přejdou na angličtinu, moc jim čtenost nevzroste, a sama sice čtu anglické blogy bez problému, ale spíš specifičtější, sem chodím odpočívat a odpočívám ráda při čtení českých věcí. :-)

    OdpovědětVymazat
  48. A co třeba psát blog v češtině i v angličtině? Viděla jsem to u několika blogerek a mně osobně se to zamlouvá. Pokud chci, tak si přečtu článek v angličtině, pokud na ni nemám náladu, tak si vyberu češtinu. I když od té doby, co se sama angličtinu učím podle téhle metody http://anglictina-bez-biflovani.cz/princip-anglictiny-bez-biflovani, tak automaticky vyhledávám anglicky psané články, abych si aj procvičila a snažím se ji používat každý den. Pokud člověk čte o tom, co ho zajímá, tak se naučí i mnohem víc slovíček....alespoň podle mého názoru. Takže já jsem pro angličtinu, případně angličtina/čeština :)

    OdpovědětVymazat