Dnes vám svěřím moje velké předvánoční přání! Připraveni?

Asi si říkáte, co to tady straším v září s Vánoci! Jenže právě Vánoce jsou pro tohle moje přání takový deadline, jinak to prostě nejde. Pamatujete si na článek o kompromisech! Jestli ne, tak si ho určitě připomeňte TADY. Pořád totiž trvám na tom, že kompromisy jsou blbost. A proto jsem se po pár měsících rozhodla a povedlo se mi přesvědčit norečka, že potřebujeme jídelní stůl. Ano, čtete správně. Já, interiérová designérka, která miluje prostírání stolu a všechny ty blbinky okolo, papá shrbená jako pes z konferenčního stolku. Který je navíc vlastně bedna, takže pod něj ani nemůžete strčit nohy! Takže jsem tak dlouho plánovala a přestavovala imaginárně celý byt, až jsem našla řešení, ve kterém se nám vejde krásný jídelní stolek a židle!


Zatím vám nebudu prozrazovat, jak a co se tady změní, na to se těště, doufám brzy, v nějaké aktualizované návštěvě konečně zase jednou u nás doma :) Chci vám jen ukázat stůl, který jsem po dlouhém rozmýšlení vybrala a vy mi třeba pomůžete vybrat židle! Celou tu šlamastiku se stolem mi nakonec pomohla vyřešit Alenka. Z nějaké důvodu jsem totiž pořád přemýšlela nad hranatým stolem a pak mi to najednou došlo! A překvapení, tradá, budeme mít kulatý stůl!  Kde? Jak?
Často se dočtete, že kulaté stoly se do malého prostoru nehodí, že zabírají moc místa atd. Není to ale vždy pravda. V našem malém bytě musíme pracovat s velmi omezeným prostorem. Spousta nábytku tak není klasicky okolo zdí, ale v prostoru. Kulatý stůl je tak naprosto perfektní! Snadněji se okolo něj prochází, vejde se k němu více lidí, než k hranatému a vizuálně perfektní rozbíjí ten už tak moc hranatý prostor. Stůl se jmenuje DOCKSTA a je jak z IKEA. V plánu mám dvě krásné židle a potom dvě tři stohovatelné stoličky, kdybychom měli hosty. Našla jsem tuny inspirace a všechny najdete na pinterestu v TÉTO složce! Tady jsou moje nejoblíbenější!


Baví mě právě ta kombinace naprosto jednoduchého bílého moderního stolu s tradičními dřevěnými židlemi, baví mě ten kontrast. Těším se, až si v sobotu nebo neděli uvařím kávu, sednu si s laptopem na pohodlnou židli, na stůl si dám čerstvé květiny a budu si užívat výhled z okna, denní světlo a psát moudra na blog. Nebo až si dáme každodenní společnou večeři na krásném stole, přidáme svíčku a pěkné prostírání a každý den bude speciální. Já se taaaak těším!

Mějte se!







12 komentářů

  1. Barb :-) konečne sa mi splnil sen a ocitla som v sa designovom okienku !
    :-)))
    Chcem ti povedať, že som tento stôl mala čím ďalej, tým radšej...., má pevnú dosku, plastovokovovú nohu, je preto stabilný a bytelný...nám po nohe ťapal pes, tak som ju čistila Cifom :-)
    Dobre sa udržuje a nič na doske nebolo vidno, ani prach :-) , ani krúžky od pohárov...ale keď denne používaš stôl, tak ho denne utieraš !
    Čaká teraz zabalený v záhradnom domčeku, asi si ho vezme kamarátka, nám sa teraz nikde nezmestí. a vieš,že sme si ho kúpili v zľave a s tými ohýbanými priesvitnými, plastovými stoličkami , teraz ich majú aj dymové, aj fialovóružové, my ich máme priesvitné, fakt dobre vyzerali v tom našom tehloosbdrevo priestore, tak subtilne .-)
    Dobre si si vybrala a priestor skrásnie .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Alenko! Super, že jsem narazila na tvůj blog, taková inspirace! Já mám v plánu židle dřevěné, nebo alespoň jednu, pohodlnou na dlouhé sezení s počítačem :) Ale vybráno ještě nemám! Všechno se dozvíš!

      Vymazat
    2. A Barb, ja som sa zabuchla do pracovnej kolečkovej stoličky, ktorú majú s pepitovým poťahom, aj bielym, aj čiernym...IKEA
      Tú tyrkys, kolečkovú, kovovú stoličku mám rada a keby ešte mali antracit, tak kupujem dole k stolu...je to pre nás naj voľba, ak je stolička na kolečkách...:-)

      Vymazat
    3. Ha! U nas v Norsku máme i tyrkys i antracit! :) Já zase stoličky na kolečkách nechci, protože ony většinou zabírají kvůli těm kolečkám více místa a to my nemáme. A já jak jsem nemehlo, tak pak o to akorát zakopávám pořád. Já teď koukám po takové té černé židli jakoby s dekou, Esbjorn se jmenuje :) Ta se mi líbí moc, ne už teda ta cena :D Ale je krásná, masivní, dřevěná, a líbí se mi moc ten design. Už se vidím na ní sedět v zimě a brouzdat po inspiraci :)

      Vymazat
  2. Stôl je super voľba, kontrast k drevu sa mi tiež páči, je elegán a krásne vynikne on aj jeho okolie...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak! Moc se mi právě líbí, jak je celý jednolitý a jednoduchý a nebude otravovat :)

      Vymazat
  3. ...ten stôl v spojení s čiernymi drevenými stoličkami ako je to na druhom obrázku vyzerá úžasne...dobre si vybrala :-) D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Taky bych nejradši černé nebo dřevěné, ale noreček chce bílé :D Tak uvidíme, co z toho vyleze ;)

      Vymazat
  4. Dobrá volba! Taky jsem interierová designerka, taky máme malý prostor, taky jsem do něj dala bílý kulatý stůl, taky je z Ikea a taky váhám mezi bílými, černými a dřevěnými židlemi a ještě přemýšlím nad lampičkou. Akorát má ten náš stůl uprostřed díru a 3 plechový bílý nohy. Tak ať dobře vyberete a máte ho dřív než na Vánoce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten kulatý s dírou se mi líbí moc, uvažovala jsem, že by bylo super dát doprostřed do té díry stojací lampu :) Ale už se neprodává, tak leda sehnat na inzerát. Norečkovi se ale více líbí tenhle, tak jsme se nakonec dohodli :)

      Vymazat
  5. Áno tú stoličku ľúbim...je super, aj tá rohová, ktorú máš v tej kóji..., my máme tie kolečkové z praktických dôvodov, veď vieš Milo, no a pridali sa aj chlpy, neznášam, ako sa zbierajú na tých,,papučkách,, .ktorými sa podlepujú nohy...:-(
    Tú stoličku ber !
    Preto ľúbim aj tie podritníky, antracit, sivý kruh....:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, mně hrozně padají vlasy a tak jsou taky všude :( Ale dají se místo těch plstěných papuček na nohy koupit i korkové nebo i plastové, tak to zkusím a snad to půjde! Nemůžu se stolu dočkat! :)

      Vymazat