#COOKEMBER! Ukliďte si v kuchyni! Zhubnete a ušetříte

Přemýšlela jsem, do jaké výzvy se pro listopad pustit. Abyste se mohli zapojit úplně všichni a všem to prospělo. Protože čím víc nás bude, tím líp nám to půjde a tím líp to zvládneme. A řekla jsem si, kuchyň máme přece všichni, že jo? Podle studie doktora Briana Wansinka děláme denně zhruba 250 rozhodnutí spojená s jídlem. Z toho více než 200 rozhodnutí buď neumíme logicky vysvětlit nebo jsou podvědomé. Může to, jak máme zorganizovanou kuchyň ovlivnit to kolik toho sníme, kolik za jídlo utratíme, jak a jaké pokrmy připravujeme a jak nakonec vypadáme?


Doktor Wansink to nazval příhodně "see-diet", hezky česky bych to asi přeložila jako "sním, co vidím" dieta. Pokud máme totiž zdravé potraviny a potraviny, které chceme jíst, ve výšce očí nebo v průhledných boxech na otevřených policích, ovoce "vystavené" a načančané v krásné míste, budeme je jíst mnohem více než pokud jsou zastrčené někde vzadu za horou chipsů a čokolády. Jinak řečeno, čím snažší je pro nás potravinu sníst, tím častěji a více jí jíme. Co když, pokud si uklidíte v kuchyni, uklidíte si taky ve svých stravovacích návycích? Ale to není všechno!


Podle poslední studie, kterou udělala IKEA po celém světě vyplynul, že vyhazujeme více jídla, než chceme. Já bych se sama nejradši nafackovala za to, kolik jídla vyhodíme, protože na něco zapomenu nebo něco omylem koupím dvakrát a potom to nestihnu spotřebovat. Neříkejte, že se vám to nikdy nestalo! Pokud máte kuchyň lépe zorganizovanou, ušetříte tak peníze i planetu. Nekupujete zbytečně věci, které doma beztak máte a zapomněli jste nebo o nich nevíte, protože jsou zastrčené vzadu v lednici nebo ve skříňce.


Jak jsem se zmínila v jednom z posledních příspěvků přestala jsem jíst cukr a obecně se začala stravovat zdravě. Máme zároveň ale super mini kuchyň a tak je perfektní organizace priorita  číslo 1, protože jinak se do ní nic nevejde a taky se hrozně rychle zabordelí. Upřímně jsem na kuchyni ještě nesáhla, co jsme se sem přestěhovali. Ale teď, když více vaříme doma a připravujeme jídla vidím, že je to nutnost. Víte, že pře vámi nic netajím a ukazuji vám náš byt tak, jak je a vyvíjí se. Tak tady máte tu nádheru poprvé a naposled! Moje master chef kuchyně :)




Takže listopad bude tady na blogu měsíc věnovaný kuchyním a tak trochu vzdáleně jídlu. Chci s vámi probrat vychytávky, všemožné kuchyňské tipy, jak kuchyni zorganizovat, co by v ní nemělo chybět a tak dále. Kuchyň je podle mě při plánování nejsložitejší místnost v bytě a tak jsem si řekla, od toho tady jsem, abych vám předala všechny svoje znalosti a zkušenosti! Zároveň ale uvidíte transformaci naší kuchyně s minimálním rozpočtem a spousty kreativních a DIY řešeních.

Tak jednou týdně? Nebo dvakrát? Co myslíte?

Těším se!







Zdroje:
Mindless eating: Why We Eat More Than We Think, Ph.D. Brian Wansink http://mindlesseating.org/index.php
IKEA: Life At Home Report #2: Tasting The Moment
http://lifeathome.ikea.com/food#ikea

8 komentářů

  1. Ahoj, asi můj první příspěvek tady. Čtu teprve měsíc, ale ještě jsem nepsala. Kuchyňka je malá, ale hezká a "čistá". Za mně klidně dvakrát týdně, už se těším. Katka

    OdpovědětVymazat
  2. Super nápad, i když momentálně sdílíme kuchyň s dalšími pěti lidmi a těžko se bude něco aplikovat, tak mě tohle všechno hrozně zajímá. Za mě tedy klidně dvakrát týdně ať to všechno stihneš obsáhnout :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to já si pro tu čokoládu zase klidně přes tu zeleninu a ovoce šáhnu :D ale každopádně se na články těším, bude nějaké téma i na "kk" v rámci obývacího pokoje? :)

    OdpovědětVymazat
  4. Vzhledem k tomu, že naše kuchyň je snad menší než ta tvoje, tak na nějakou velkou organizaci to nevidím =D.
    A občas bohužel taky něco vyhodíme..to pak mi jde pára z uší, protože je mi toho strašně líto =/, ale zlepšujem to! Co nám chybí, tak je větší lednice, hlavně mražák..máme stejnou jako máš ty =)

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
  5. Parada, kuchynske inspirace neni nikdy dost! Mne uklid v potravinach asi nepomuze, proste jim kdyz jsem nespokojena a utracim za obleceni, des :-D! A k vyhazovani velkeho mnozstvi jidla se priznavam a neskutecne me to stve. Je to kvuli manzelovi, kdyz je lednice poloprazdna, nic tam neni, a kdyz je plna, nic neji. A uz vubec ne systematicky, treba krajenou sunku, ktera se musi snist hned nebo cerstvy syr. Kdyz naplanuju brambory s tvarohem, nema na ne chut, a slany zavin ze zbytku co dum dal pak jim jenom ja. Jeste ze mi obcas pomuze pes. Zkousim vsechno mozne, tak jestli prijdes na zazrak, zaplatim zlatem! :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj. Jsem teprve začínající blogerka a začala jsem dělat dotazník. S názvem Co ženy požadují po mužích a co požadují ženy od života. Přikládám ti svůj blog. Ale byla bych hrozně ráda kdyby si mi na otázku co ty požaduješ po mužích a co požaduješ od života na svůj blog bych dala tvou webovou adresu jen jestli by si chtěla nebo jestli by si chtěla být v anonymitě.

    http://styl-sarm-velke-mrchy.blogspot.cz to je můj blog
    Kdyby náhodou jste chtěli odpověď tak píšu svůj email L.A.S.E.N.E.C.K.A@seznam.cz Kde mě můžete zasílat odpověď

    OdpovědětVymazat
  7. Super na kuchyňskou inspiraci se těším!

    Italianfashionpasta.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  8. Vyhazování jídla mě taky trápí... a bývám na tom podobně jako Šárka - největší sháňka po jídle je vždy, když je lednice téměř prázdná, pak se zblázním, nakoupím toho "hafo" a nestíháme ujídat... a ty zapomenuté "skvosty" na dně skříněk!!! Tak se těším na články s touto tematikou a snad mě to nakopne k tomu začít tyhle věci důsledně řešit ;-)
    V.

    OdpovědětVymazat