#IKEA: Koberce, který vám bude závidět i Aladin + jak vybírat

Další IKEA novinky jsou tadyyy! Jsem nadšení? Řekla jsem si, že na vás vyklopím ty novinky tak nějak najednou, ať to máte všechno pohromadě a můžete se třeba rozhodnout pro ten nejlepší výrobek z nejlepších. A tentokrát se budeme bavit o kobercích. Už to bude znít trapně, ale nové koberce, které nám teď do IKEA přichází, fakt stojí za to, a to tolik, že jim věnuji samostatný článek. Já sama teď vybírám už snad půl roku nový koberec, tak jsem na ně trošku zatížená. A aby toho nebylo málo, špatně/správně vybraný koberec může totálně změnit vzhled a dojem z místnosti. Takže mám pro vás fantastickou čtyřku nových přírodních koberců z IKEA, jeden retro k tomu a pár tipů na to, jak koberce vybírat!

Můj favorit, koberec SJÖSLEV, je vyrobený s přírodních materiálů. Světlá je juta, černá a zelená je vlna. Líbí se mi ta bílo černá kombinace, líbí se mi, že je tenký, ale zároveň bude teplý a bude izolovat od podlahy díky vlně a jutě, a miluju ten zelený detail na konci, takový hravý střapeček! Vím, že mě mnozí z vás v naší poslední kobercové konverzaci od střapců odrazovali, ale jeden, to by šlo!


TERNSLEV je rovněž z juty, takže 100% přírodní a obnovitelný a co mě na něm děsně baví, je jeho tvar/netvar. Designérka Paulin Machado, která celou kolekci zmiňovaných koberců navrhla, říká, že tenhle koberec přesně odpovídá proměnlivému životnímu stylu 2016. Je flexibilní, takže ho můžete otáčet a ať máte nábytek zrovna rozestavěný jakkoliv, vždycky najdete perfektní pozici.


Menší koberec TILST, běhoun, který se hodí do předsíně, kuchyně nebo ložnice. 100% vyroben z juty a ty barevné proužky/střapečky, jsou prostě rozkošné, nemyslíte? Dokážu si ho představit klidně i u nás, kde skoro žádné barvy nevedeme, protože tenhle malý detail interiér rozjasní, ale nenabourá nijak jeho harmonii, že jo!


A fantastickou čtyřku přírodních koberců uzavírá SATTRUP, koberec ze sisalu a juty v úžasných přírodních odstínech hnedé, béžové a šedé se zeleným detailem. Tenhle koberec je z celé rodinky největší a tak je dost velký i k trojmístné sedačce nebo pod větší jídelní stůl. 


A poslední koberec, o kterém se prostě musím zmínit, je BIRKET. Jednak má super retro design, líbí se mi kombinace špinavé žluté, béžové a šedo-zelené. Navíc je to fajn volba pro ty, kteří se necítí na kdoví jaké experimenty a bojí se, že špatně zkombinují, protože k němu budou v prodeji ve stených odstínech i polštáře, látka atd. A do třetice, je čtvercový! Já čtvercové koberce miluju a nejsou běžné k dostání.


A jak jsem slíbila, tak přidávám JEDNODUCHÉ TIPY, jak koberec nakupovat a vybírat:

- do kuchyně nebo jídelny volte koberec s nízkým vlasem - je snažší na úklid a v případě jídelny i lepší pro odsouvání přisouvání židlí

- v případě jídelny volte koberec dostatečně velký, abyste mohli po odsunutí židle stále zůstat na koberci

- v menším obývacím pokoji volte koberec tak, aby ohraničil sedací "soupravu" zvenčí, ne zevnitř. Větší koberec dodá místnosti luxusnější vzhled a pocit většího prostoru. 

- přírodní materiály jako je vlna mají samočistící schopnost a vydrží mnohem déle hezké i když zvolíte světlejší odstíny

- vždy v místnosti přemýšlejte o pohybu nábytku. Pokud často přesouváte například křeslo nebo se po místnosti pochybuje dítě v chodítku, volte podle toho koberec, který bude lépe sedět na podlaze 

- u menších koberců, které nedrží nábytek, nezapomeňte na protiskluzovou podložku. Díky ní zůstane koberec na místě.

- do předsíně nebo kuchyně je ideální volit koberec, který můžete navíc snadno vyčistit/vyprat. Malé vlněné nebo bavlněné koberce můžete strčit do pračky, malé polyesterové koberce můžete osprchovat. 

A vůbec, jste kobercoví nebo ne? Dejte mi vědět!




5 komentářů

  1. Clanek me zajal, koberce me taky bavi:-). Nej je pro me prvni, predposledni a posledni. Jsou nadherne. Strapecku bych se trochu bala kvuli prakticnosti - myslim, ze slapnut na ne nebude prijemne, ale nevim, urcite atrakce pro stenatka v byte:-) apod. Ale kazdy to ma jinak, jasne.

    OdpovědětVymazat
  2. Ty koberce jsou strašně krásné, když je takhle vidím na fotkách. Ten materiál mi ale vůbec nevyhovuje a myslím, že pro moje kotě by to bylo ,,něco nového na zničení" ... možná jim dám ale někdy v budoucnu ještě šanci, až se budu stěhovat. Teď si vystačím se vším tím hebkým a huňatým, co se musí česat a střežit, aby se náhodou neušpinilo (samozřejmě také z Ikea). :)

    OdpovědětVymazat
  3. Koberce jsou pěkné, víc se mi ale líbí šedočerný pruhovaný, který se objevil ve tvém videu o nákupu v Ikea. Jsi s ním spokojená? Nikde ho na tvých fotkách nevidím.. Hezký den a díky za super blog :-)
    Tereza

    OdpovědětVymazat
  4. Ahojky Barb, SJOÖSLEV je taky muj favorit! obecne mam slabost pro tuhle zelenou a v tom detailu je uzasna... tvoje nove super zaodvozove zidle bych nenatirala, ale chapu norecek to asi vidi jinak :) pa i.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Barb, SJÖSLEV je úžasný. Už proto, že je to ten typ koberce, co hodíš na 50 stupňů do pračky a je po flecích. U nás by sysálový, co se musí drhnout ve vaně v ruce, neobstál. Se dvěma dětmi se musí stále myslet na praktičnost. Ani ty vlněné by neměly do pračky. Píšou i výrobci. Nebo máš s těmi vlněnými i jinou zkušenost? A na závěr: mám pocit, že všechen sortiment nabízený v jedné zemi, není samozřejmostí v zemi jiné. Nemluvím teď o těch kobercích, ale párkrát jsem něco sháněla u nás v Ikey , co jsem vyčetla na zahraničním blogu. Marně. To jen tak na okraj. Měj se hezky, jsem Ti v patách ;)

    OdpovědětVymazat