#ONCE: 3 knihy, které nesmí chybět v naší budoucí knihovně

Možná jste si už všimli z fotek našeho bytu: žádné knihy a žádná knihovna. Knihovna zatím nebyla potřeba, protože v kufru jsem si s sebou do Norska přivezla jen dvě moje nejmilovanější knihy. Třetí "knihu" získala tady. A ty jsou první vlaštovky a taky moje nejmilovanější! Teď jsme se přestěhovali do "našeho" bytu a je čas začít budovat knihovnu. A tyhle tři knížky v ní ní určitě nesmí chybět. Máte taky takové?


Zatím úplně netuším, kam tu knihovnu umístíme. Jak víte, nesmíme vrtat, takže nějaká jednoduchá polička, která by pro začátek úplně stačila, bohužel nepřipadá v úvahu. Máme ale docela dost míste nahoře "v posteli", která je sice jen 120 cm široká, zato ale přes 3 metry dlouhá. Samozřejmě tam nahoru nemůžu dotáhnout nějakou pořádnou knihovnu, ale moc líbí se mi takové bambusové boxy/bedny z IKEA, ze kterých se dá minimálně malá knihovnička postavit. A super je, že je můžete kupovat postupně, po jedné, a postupně budovat!

Zdroj
No ale k věci! Které tři knihy jsou pro mě tak cenné, že nesmí chybět? Jak jsem řekla, dvě z nich jsem si přivezla s sebou v češtině. Jsou to asi moje nejmilejší knížky ze všech. A ta třetí? No uvidíte!


1. Malý princ, Antoine de Saint-Exupéry

Můj nejmilejší obrázek z knihy. Jednou si určitě mikro baobab pořídím domů jako bonsaj. Ale budu muset být opatrná, protože baobaby i bonsaje jsou oboje o disciplíně ;)  
Nakresli mi beránka! 
Moje velká láska. Četla jsem ji už tolikrát dokola a pokaždé je to trošku jinak. Dostala jsem ji k desátým narozeninám od babičky a tehdy ji četla poprvé. A připadalo mi to jako krásný roztomilý příběh kluka, který cestoval z planety na planetu a jehož fantazie byla stejně divoká, jako moje. Když jsem ji četla pár let na to, uvědomila jsem si, že to není pohádka, ale vážná věc a vlastně smutný příběh. Tak jako tak jsou v té knize tak krásná moudra, že bude myslím napořád moje nejoblíbenější. Příběhy o lišce, růži a všech roztodivných lidech na roztodivných planetách si musíte zamilovat.

2. Medvídek Pú, Alan Alexander Milne

Koukněte ty krásné ilustrace! Nejsou super barevné jako později od Disneyeho, ale jsou takové upřímné, jako načmárané tužkou tak nějak narychlo

Plánek Stokorcového lesa s věnováním od maminky. Už jsem svoje kouzelné místo našla, mami!
Teď už si asi říkáte, že jsem trošku padlá na hlavu. Skoro třicetiletá a takové oblíbené knihy. Tuhle knížku jsem dostala, jak vidíte, jako dvaadvacetiletá od maminky a byla jsem přešťastná. Protože já si prostě myslím, že v nich jsou ta nejlepší moudra! Znáte přece hloupoučkého Medvídka Pú,  cynického Íjačka, bojácné Prasátko a bláznivého Tygra, že? Jejich příběhy a problémy se můžou zdát pro děti, ale jak to má ve správných pohádkách být, v každém z nich je poučení. A věděli jste, že Medvídek Pú a jeho příběhy byly inspirovány skutečným medvědem, kterého si zamiloval syn autora? Společně přidali do příběhu i jeho další plyšová zvířata a chlapce samotného, Kryštůfka Robina.

Logika! Takhle kdyby přemýšleli všichni :)
Vidíte, že moje knižní sbírka zatím není úplně nejobsáhlejší. No aspoň ale mám své dvě oblíbené! A teď ta třetí pecka, tadáááá!

3. IKEA katalog


No,  co k tomu říct :D Věděli jste, že IKEA katalog je druhá nejrozsáhlejší "kniha" po Bibli? (dokonce jsem vygooglila, že co se týče roční distribuce, rozdá se více katalogů než rozdá/prodá Biblí). Pamatuji si, že když jsem byla v IKEA hotelu ve Švédském Älmhultu, byly tyhle dvě bible na nočním stolku: křesťanská a interiérová.  Pokaždé, když někam cestuju, navštěvuju IKEA a dovezu si IKEA katalog z jiné země. Vždycky se těším na konec léta, až vyjde nový katalog a ta radost, když otevřu schránku a konečně tam je! Spousta inspirace, ke které se vracím celý rok. No, zhruba v polovině roku už je katalog dost chudáček, celý popsaný a potrhaný. Trošku deformace.

No :D Tak si říkám, co si asi teď o mě říkáte a jestli hromadně opouštítě můj milovaný blog! Ale je to jak to je. Samozřejmě mám ráda spoustu jiných knih a ráda čtu nové knihy, ale tyhle tři, ty můžu číst pořád dokola a nikdy mě neomrzí, protože v nich vždycky najdu něco nového.

Kdybyste se stěhovali jako já a mohli s sebou vzít tři knihy, které by to byly? 

5 komentářů

  1. ..milá moja po odoslaní komentu prídem na tvoju stránku :) ...a ...čo nevidím...samozrejme máme 1.,2.,toto staré vydanie :) a 3., katalógy ,yes !...
    ....a sivá na schodoch a KORPUSY Z KTORˇYCH JE KNIŽNICA !!!
    ...hore u nás je OSB doska,nie sádrokartón...máme kovové sivé veraje ,drevené dvere z BAUMAXu,a dávame to tam smerom k industriálu...chýbajú vstupné schodíky do izieb...na hvezdárne :) to je to ležovisko,ako u vás, pod štítom,bude slúžiť ako galéria aj s knihami,ktoré budu v týchto KORPUSOCH,zábradlí, ležoviska...a potom pri komíne chcem z týchto korpusov vysokú knižnicu až do štítu..teraz len striehnuť,aby mi to v júni nevypredali :)...no vidíš ďaľšia inšpirácia od teba !!!

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný článek :) Malého prince mám doma, je to super knížka, ke které se ráda vracím.

    Life by Peggie

    OdpovědětVymazat
  3. Učebnici řečtiny, Harryho Pottera a Albert kuchařku od Dity. :D Ostudně nemám knihovničku a knížky chudinky čekají ve skříňce - mám časem políčeno na tu neviditelnou, létající. :) Na velkou knihovnu to nevypadá.. elektronický knížky mají x výhod, ale bohužel se ztrácí jejich dekorativní funkce. :/
    Jinak musím přiznat, že jsem si u titulku říkala, ať tam hlavně není Malý princ a Alchymista. ;) Ale asi každý máme nějaký to klišé v knihovně, já toho HP. Ikea katalog, ten ale pobavil. Moje máma to má taky jako Bibli - v obýváku, v knihovně, na záchodě... :D

    OdpovědětVymazat
  4. Vyber knih naprosto chapu :) Maleho Prince miluju a cetla jsem ho snad tisickrat a jeste nekolikrat jistojiste budu :) Mas krasny blog, opravdu! Preji hodne uspechu s hledanim perfektnich knih do knihovny :)
    www.rinakrois.com

    OdpovědětVymazat
  5. Toho Medvídka Pú bych klidně oželila. Myslím si, že databáze knih obsahují spoustu mnohem lepší a poučnějšího, co by mělo být v knihovně. Zaměřuji se teď na ty knižní klasiky. :) Na druhou stranu ale když vidím to krásně ilustrované vydání, tak si myslím, že si ho budu muset pořídit taky. :-D Takže díky

    OdpovědětVymazat