#COCO: Jak přidat do interiéru barvu a nezešedivět

Něco vám řeknu! Ať máte zkušeností, kolik chcete, jakmile děláte něco pro sebe, je to vždycky trochu kovářova kobyla. Vždycky mám pocit, že by to mohlo jít o něco líp, vždycky přemýšlím, jestli by to nebylo lepší jinak. No a tentokrát je to vážný, protože mi to vrtá hlavou prostě pořád. Protože tentokrát je to velká věc! Chci totiž přidat do našeho bytu nějakou barvu. Barevnou!



K dnešnímu článku mě inspirovala Šárka se svým zamyšlením o "signature look" nebo česky osobním stylu. Pobavilo mě, že všechny jsme na tom stejně. I když víme, co děláme, u nás doma prostě tak trošku nevíme. Jak najít svůj osobní styl, vám neporadím. Já ho sama hledám. A asi to ještě chvíli potrvá. Mám jasno v tom, jaké mám ráda materiály, struktury, tvary. Ale jakmile přijde na nějakou akcentovou barvu, tak to vám končí všechna sranda :)

Říkala jsem si, že třeba více nás tady má takové zásadní problémy, takže jsem sepsala pár kroků, co dělám já, abych neutratila majlant a zjistila, jaká barva by se mi tady líbila a která třeba ne. Protože nikdy to není jen o barvách samotných, ale je to i o světle, o kombinaci se vším ostatním okolo. Takže ať se vám nějaká barva líbí, jak chce, třeba u vás doma bude prostě vypadat blbě (pokud nechcete vyměnit komplet všechno kvůli mint polštářku, to je pak jiná).

1. Pracujte s tím, co máte

Pro prvotní představu o tom, jestli se vám barva doma líbí nebo ne, vám postačí cokoliv. Vytáhněte tričko nebo halenku a pohoďte je na místo, kde by se vám barva líbila. Obalte tričkem polštář, abyste viděli, jak by barva vypadala na potahu. Pověste tričko na ramínku na stěnu, pokud máte v plánu obraz nebo plakát. Pokud máte doma tiskárnu, zkuste si stáhnout podobnou barvu a třeba vytisknout na A3. Protože ať já mám představivovost divokou, tak koláží si můžu vyrobit milion, ale v reálu to nakonec stejně vypadá jinak.


2. Investujte dvacku

Pokud chcete být blázniví a koupit růžovou sedačku, prosím :) Pak si ale nestěžujte za měsíc, že jste utratili dvacet tisíc. Já třeba dnes koupila v barvě, kterou mám v plánu, svíčky. Spotřebuju je tak jako tak, takže i když by ta barva byla hrůza, dá se to chvíli vydržet.  V téhle fázi pořád ještě nevíme, jestli se nám barva bude líbit nebo ne, takže pořád nechci utrácet. Pokud vám přijde, že svíčky nejsou dost, kupte si třeba balicí papír, krepák a obalte s ním celou místnost pro mě za mě. Bude vás to stát deset korun a určitě vám to pomůže se rozhodnout.

3. Kupte si něco hezkého

Už máte vyskoušeno a docela jsem se přesvědčili, že se vám vybraná barva líbí a vypadá hezky. Třeba polštář, přehoz, plakát, obraz, lampu, stoleček. Velkou změnu a velký efekt vždy uděljí závěsy nebo v případě ložnice povlečení, jednoduše je to obrovská plocha. Pořád bych asi ještě nešla do toho vymalovat celou místnost na zelenou nebo investovala do něčeho na celý život. Ale takový polštář třeba můžete při nejhorším někomu darovat, že jo?

Dejte si načas, počkejte, jestli se vám barva neomrzí za chvíli, jestli vás neotráví, jestli se vám bude líbit na denním světle i na umělém nebo za tmy. Možná se vám zdá, že z toho dělám vědu, ale chci šetřit vaši peněženku a taky životní prostředí!

Jste odvážní a máte barvený interiér?


2 komentáře

  1. Zdravím Barb! Super blog, moc hezký, úžasné nápady a zábavné čtení!
    V.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Barb,ako sa máš ?
    Tie farby ti schvaľujem ...:)...nechcem,aby všetky interiery na blogoch boli bielo,sivo ,...AŽ čierne :))).
    Dík,že si sa za nás 10 :) vďačná,, čítala som :)...s tebou 11 ,je taká pesnička od LASICU a STINSKÉHO,našich komikov, že ...bolo nás jedenásť ..,,, :)..dúfam,že tak nedopadneme :) a keby aj ..
    Ináč, k tej debate o osobnom štýle...nejde o život,ale JE v tom život !
    Napríklad,my máme dom ako DAR ...,veci sa diali dobre. :)..a išli sme do NICH aj s debetom....PRIŠIEL náš ČAS :)
    A teda pokorne sme nechali prehovoriť domček,prostriedky,architekta a naše možnosti,s požehnaním :)
    Tehla,drevo,OSB doska,kov a mňa napadlo sivá ,omyvateľná,industriálna cesta...
    ...všetko je môj osobný návrh !... ,ale ešte ho zdokonaľujem ! A preto mám rada našu industrial.kuchyňa,Karlstat...komplet aj s lavicou,stoličkami...no potreby syna vidno nielen na výmurovkeOSB doske,kove.., napr. aj jedálenské kreslo je kovová kancelárska tyrkys stolička IKEA ,lebo z inej,nevsta ! l,padal,aj smerom na francúzske okno,na kocúra..
    ....hlavné kritérium je TEDA bezpečnosť,užitočnosť s peknotou ,cez srdiečko,krv a pot !
    :)))

    OdpovědětVymazat