#HELP: Jak se starat o kaktusy a sukulenty

Myslím, že i ti ne zcela všímaví si všimli, že jsem se trošku zbláznil a začala nakupovat rostliny ve velkém. Začalo to malými kaktusy no a teď jsem si sama sobě dala stop stav, protože už nemáme ale vůbec žadné místo. Jako začínájící pěstitelka jsem ale na začátku utrpěla pěkný šok. Jeden kaktus mi totálně chcípnul a další to zatím nějak dobojovaly a mají se k světu. Ale říkala jsem si, sakra, když zabiju i kaktusy, tak co pak takovej fíkus, že jo? Jenže já mám velké štěstí a online zahradnickou poradnu, maminku :D Takže jsem se s ní poradila, jak se o ty pichlavé příšerky starat a sepsala jsem pro vás rady a tipy, jak mít ty nejkrásnější a nejš'tastnější kaktusy a sukulenty.







Moje máma studovala střední zahradnickou školu a já si ji odjakživa pamatuju hrabat se v hlíně. A jelikož kaktusy a sukulenty jsou velký trend a byl to kdysi i její velký koníček všemožné kaktusy sbírat a množit, zeptala jsem se pro vás a taky pro sebe na všechny možné rady ohledně nich. Mně už jeden umřel a jeden sukulent teď úplně zešílel, tak se ho snážím zachránit! Teď ale už vím, co a jak a chci se o to všechno s vámi podělit. Rostliny jsou taky "živé" a já jsem třeba osobně z každé uvadlé rostliny hrozně smutná!

Tak jsem si řekla, že pro dnešek připravím takovou "kartičku" se základními radami, jak o kaktusy pečovat a co u nich pozorovat, když je třeba nakupujete nebo jen obdivujete. Můžete si jí stáhnout a vytisknout pro sebe třeba na lednici, ať si to pamatujete a o žádného bodlináče už nepřijdete! A pokud se rozhodnete někoho ze svých přátel kaktusem obdarovat, můžete si kartičku vytisknout a k dárku ji přibalit, no ne?


Tak snad už nám nikdy žádný sukulent neumře, no ne?





6 komentářů

  1. Juj, rady se hodí!! A máme to stejně..když nám umře kytka nebo kaktus, dost těžko to nesem =(, člověk jim dává péči a lásku a ono to stejně dopadne blbě, pak hledá smozřejmě chybu v sobě..
    S tím zimováním..nemáme kde jim vytvořit prostor s 8-12 stupni =/, co s tím? Nechat v nejchladnějším místě v pokoji? A teda i tak nezalévat?
    A můžou se aspoň v zimě poprašovat vodou?
    Díky tobě i mamince =)
    Míša
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže maminka vzkazuje, že ideálně je pak přenést do sklepa nebo zvenku třeba z okno nebo ty menší do lednice nebo třeba na dno do spižírny, tam je obvykle zima. A když nic z toho nejde, tak aspoň co nejblíže k oknu, tam je asi nejchladněji, a co nejdálě od zdroje tepla. A nezalívat, nebudit, spinkají :)

      Vymazat
    2. Sklep nemáme, špajz a lednice jsou miniaturní..takže tedy to okno.
      Děkuji moc!! =)

      Vymazat
  2. Hezký článek :) hrozně se mi líbí, jak máš rady graficky zpracované :) Jinak já mám v pokoji raději jen jednu kytičku, protože víc jich prostě nepřežilo. Ale třeba kaktusům by se u mě mohlo dařit :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak za tento článok ďakujem :) Dúfam že tie moje zimu prežijú, pretože v byte máme prirodzene teplo a sucho aj bez vykurovania... Mimochodom, máš ich krásne nafotené!

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, to je pěkný! Mám chuť si jít koupit kaktus... nebo radši sukulent, kaktusy moc nemusím (hlavně proto, že se mi zatím vždycky všechny vytáhly a vypadaly děsně... ty je máš krásné!)
    V.

    OdpovědětVymazat