Ultimátní tip na perfektní Vánoce a návod na štěstí

Já nevím, jak vy, ale já předvánoční čas miluju! Je to moje nejoblíbenější období v roce a nic mi to nemůže zkazit. Ani déšť, ani sněhová kalamita, ani davy lidí, ani spálený perníčky, ani křivý svíčky na adventním svícnu, ani to, že nemám na nic peníze. Prostě ne. Ani lidi, co Vánoce a všechno okolo nenávidí, hlavně ti ne! Pořád ale přemýšlím nad tím, jak může někdo být takový Grinch a Vánoce tolik nenávidět a stresovat kvůli nim. A pokud vás Vánoce třeba jen trošičku stresují, sepsala jsem pro vás, jak a proč si Vánoce užívám já a jak si je můžete na stopro užít i vy.


Většinu věcí, které v životě nemám nebo nedělám ráda, nesnáším ze tří důvodů: buď mě to nebaví nebo to bolí nebo mě to stresuje. Existuje jen pár šťastlivců, kteří můžou v životě dělat jen to, co je baví. Ale my všichni ostatní bychom se k tomu měli alespoň snažit co nejvíce přiblížit. Už jsem to někde určitě zmiňovala, ale podle průzkumu lidé v průměru stráví 80% života děláním věcí, co nechtějí, co je nebaví a nedělají je šťastnými. TOLIK! Já jsem si jistá, že průměr populace v tomhle ohledu snižuju. Jakmile mě totiž něco děsně neba a nemůžu to změnit, snažím si na tom vždy najít něco, co mě třeba bavit může a potom mě to tolik nebolí a nestresuje. Takže jak na ty Vánoce?


No. Víte, co se občas stane, když si necháte rozepsaný článek do druhého dne? Zeditujete sami sebe a pak třeba zjistíte, že nemáte o čem psát. To teda nebyl tenhle případ, naštěstí. Každopádně jsem se rozhodla tady těch mých původních asi dvanáct hrozně chytrých a motivačních tipů zredukovat vlastně na jeden. Je to tip, který mi dal můj trenér posledně ve fitku, když jsem po něm samozřejmě chtěla super ultra univerzální návod na štěstí (aka perfektní dietu a cvičení).

BAVTE SE.

Prostě dělejte, co milujete a nedělejte, co nechcete. Pamatuju si, že u nás doma byly Vánoce mimojiné docela honička. Když nebude uklizeno, nepřijde Ježíšek (baby Jesus, jak vysvětluju norečkovi). Jakože ten chudák, co musí obletět celý svět, bude ještě kontrolovat prach za dveřma? A když všechno cukroví nebude nazdobený a poslepovaný, tak to vlastně vůbec nemá cenu? Pamatuju si, že jeden rok jsme se s rodinou dohodli, že ke mně a mému ex přijde domů po večeři a společně si rozbalíme dárky a dáme cukroví. A já z toho byla tak vystresovaná, že jsme nakonec žádnou večeři nestihli, protože jsme až do jejího příchodu uklízeli. Abych se pak dozvěděla, že jsem nevysála pod dveřma (nebo něco takového to bylo:). No stálo to za to, vůbec ne!

Dosaďte si sami něco z vašeho života.

Zkuste si s lidmi okolo nebo rodinou napřed třeba promluvit nebo co já vím, nastavit nová vánoční pravidla. Vadí vám obří utrácení a kupování nesmyslných dárků? Zkuste to změnit. Třeba nakonec zjistíte, že to štve celou rodinu, ale všichni mají pocit, že takhle by se to mělo. Nesnášíte kapra? A budete si fakt kazit Vánoce, abyste dodrželi tradici? Což mi připomíná, jak pro změnu mámy ex měl pocit, že tradice prostě musí být tak, jak jsou a basta. A my kapra nesnášeli. Takže jsme s mamkou pak vymyslely fígl a okrájely filé tak, aby vypadalo jako kapří kousky. No a pak jsme to naskládali na talíř tak, abychom my se ségrou věděly, které to jsou. No a když koloval talíř po stole, začal samozřejmě u nás a my věděly, které jsou ten náš fake kapr. A všichni byli šťastní.

Samozřejmě, kdybychom byli všichni totální sobci, děláme si všechno po svém. Naštěstí většina z nás není a chceme potěšit naše nejbližší. ALE! Říká se, že rodina by vždy měla dostat více šancí, protože je to prostě rodina. Na druhou stranu by k vám měli být mnohem milejší nebo chápavější, než ostatní lidi, právě proto, že jsou rodina. Zkuste se zamyslet nad tím, proč ty Vánoce vlastně tak nesnášíte a jestli by s tím nešlo něco dělat. Ne, že se budete hned balit a stěhovat do Norska! Haha.

Jaké jsou vaše rodinná vánoční tajemství?

Pusu,








6 komentářů

  1. Tak nějak nemáme tajemství =D a už vůbec ne vánoční.
    Ale je pravda, že jednu dobu jsem Vánoce nesnášel, jenže to se pojilo s jednou bolestnou zkušeností, která se právě udála kolem Vánoc. Nicméně, pustil jsem to po pár letech ze života a Vánoce zase miluju, i když nejraději bych je trávil někde daleko pryč od lidí, jen s nejbližšími, v horách nebo na pláži, to je fuk =D

    Důležité je jen jedno: zůstat v klidu, nestresovat. Na to spousta lidí zapomíná a zbytečně se honí za vzdušnými zámky a třpytivými cíli, které stejně za pár chvil vyprchají..ale úsměv na tváři a spokojenost v srdci, ta zůstane..

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
  2. Musim se priznat, ze jsem tento clanek moc peclive necetla. A proc? Protoze se naprosto ztotoznuji s jeho zacatkem. MILUJU Vanoce se vsim vsudy - vymysleni darku, kupovani, baleni, zdobeni, atd., atd. Presne jako vy, Barb:-). Takze rady tu necham pro jine, at jim pomohou, protoze mam pocit, ze takovych lidi je obecne hodne, co Vanoce nee, ale verim, ze tady na blogu jich tolik nebude;-). Pekny adventni cas. Marcela

    OdpovědětVymazat
  3. Krásně a pravdivě napsáno! :-) děkuji za pěkné čtení, potěšilo.

    P.

    OdpovědětVymazat
  4. Ja som skupina co ma rada Vianoce, ale nema rada stres pred Vianocami. Stres co kupit, aby sa kazdy tesil z darcekov. Tak chcem zoznam a aj ked inokedy boli plne obchody , tak teraz nic nie je. Tak sa objedna z internetu a zrazu balik ide 2 tyzdne a darcek dojde po Vianociach. A zacina ma chytat stres.....

    OdpovědětVymazat
  5. Pre mňa je to jednoducho osobné narodenie Krista Pána :-)

    OdpovědětVymazat