#DIY: "Možná bychom ti mohli vyrobit i jednorožce!"

Vždycky, když si na norečka sama sobě stěžuju, tak si vzpomenu na Bridget Jones. Víte, jak je ve vězení a stěžuje si na Darcyho a chudinky ostatní holky ji říkají "Taky tě bil a nutil tě brát drogy a dělat sex za peníze?". Dojde mi, jak jsem vlastně hloupá, protože on je tak jako tak můj "prince charming". Čas od času mě dokonce i dojme, jak myslí na ty moje blbiny. A tak když jsem mu řekla o nápadu vyrobit dózy se zlatými zvířátky a že jako nevím, jestli vybrat safari nebo farmu, on prohlásil: " Tak třeba ti můžeme vyrobit i jednorožce, co myslíš?"


Tohle DIY je jedno z mála, proti kterému nijak neprotestoval a dokonce se mnou vymýšlel, jaká zvířata bychom teda nutně potřebovali. Jelikož jsem nemohla safari tady nikde sehnat, poslala mi moje milá rodinka celou safari až z dalekého Česka. Bohužel, pošťáci mě očividně naše balíčky milují a tak už druhý nedorazil :( Nakonec jsem měla šťěstí a narazila na nějaká vintage zvířata na blešáku, který jsem vám ukazovala onehdá.


Koupila jsem tři koně, kočku a krávu. Koňmi jsem poslední dobou nějak posedlá a krávu jsem vzala jen proto, že jsem dostla 4 plus jeden zdarma a ona byla chudinka tak ošklivá, že mi ji bylo líto :) Ale nakonec se nám hodila, no, uvidíte za chvíli! Co na tohle další, malilinko složitější DIY potřebujete?


 Ingredience:


- plastová zvířátka: výběr záleží na vás, velikost záleží na velikosti sklenice, resp. víka

- sklenice: můžete koupit nové, já mám ráda tu ideu recyklace, takže jsem nějakou chvíli sbírala sklenice z toho, co jsme zrovna vařili/ jedli

- sprej na plast: barva záleží na vás, do dětského pokoje vypadají super i neonové barvy nebo pastely, hlavně pozor, aby to bylo na plast a nestalo se vám, že to zvířátka rozleptá

- lepidlo: já použila obyčejné vteřinové

No a teď k těm jednorožcům. možná vám to bude připadat morbidní, ale když jsem viděla tu chudinku krávu a uviděli ji i koníčci, dostali ďábělský nápad. A z koníků vznikli jednorožci ;)


Jak tedy na celou věc? Prvně si umyjte pořádně sklenice, zvířata i víčka. Použijte jar nebo mýdlo, každopádně je potřeba vše odmastit, jinak se vám může stát, že se vám sprej sloupe. Jakmile jsou víčka suchá, je potřeba přilepit k nim zvířata. Některé víčka jsou různě vypuklá nebo s reliéfem, tak je potřeba najít místo, kde bude zvíře držet nebo použít trošku více lepidla a rozdíly tím vyrovnat. 


Nechejte lepidlo dobře zaschnout, jednodušeji se pak se vším manipuluje a nemusíte být tolik opatrní. Jakmile máte zvířata na místě, najděte si nějaký kus kartonu a ideálně jděte ven nebo alespoň na balkon, protože sprej dost smrdí a není pro vás ani ideální dýchat tyhle výpary. Takže najděte vhodné místečko a začněte stříkat. Tady je potřeba dost trpělivosti a nakonec i času, protože jedna vrstva určitě nestačí. Pokud však budete hrrrr a budete se snažit nastříkat vše najednou, lak se vám sloupe. 


Takže nastříkejte jednu vrstvu a počkejte, až je vše zaschlé. A znovu. Já takhle nastříkala 4 nebo 5 vrstev, taky proto, že zvířata i víčka byla dost barevná a tmavá. Pokud máte podklad bílý, je všechna práce jednodušší, ale i tak potřebujete zhruba 3 vrstvy. Potom už jen čekáte, až všechno pěkně zaschne a máte hotovo. Můžete se radovat z výsledku! Já použila nejmenší dózu s kočičkou jako cukřenku a všichni hosté jsou doslova okouzlení :) Jeden jednorožec zatím na sklenici čeká, protože nakonec žádná neseděla. A tadáá, tohle je náš výsledek: 


Začala jsem schovávat veškeré sklenice, která máme z omáček nebo od kafe a chystám se těm ostatním jen přestříkat vršky, pořídit nálepky nebo je nějak hezky popsat a použít je k uskladnění různých semínek, oříšků, cereálií, vloček a tak. Levné, jednoduché a hezké, nemyslíte?

Jak se vám líbilo dnešní DIY, zkusíte to taky?











14 komentářů

  1. Okay, tak ty fotky s podlými koníky a mrtvou kravičkou mě totálně oddělaly. :D
    Děkuji moc za tip, mám doma nějak moc dinosaurů, tak ještě sehnat sprej. Nejvíc bych chtěla měděný, bronzový nebo rose gold, ale takové spreje asi neseženu jen tak snadno v ČR. :)
    Ale jsi naprosto geniální a mám tvůj blog moc ráda. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! <3 Dinosaura jsem pořídila taky minulý týden, na stejném blešáku, pán měl nová zvířata :D Takže mám dinosaura a stojícího ledního medvěda a naštvaného hrocha ;)

      Sprej určitě seženeš, jsi z Prahy, že? Zkus Zlatou loď http://www.zlatalod.cz, to jsou výtvarné potřeby a měli tam vždycky všechno, co jsem potřeboala :) Ale bronzový sprej určitě budou mít i v Baumaxu nebo Hornbachu! Hlavně to nevzdávat :)

      Vymazat
  2. tohle je totálně boží! musim si taky vyrobit :) myslim že nakoupim dinosaury :D a výroba jednorožců mě rozbila :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dinosaura mám jednoho velkého, je to myslím brontosaurus, tak uvažuju z nějak udělat stojánek na prstýnky, jakože by se nasouvaly na hlavu :D

      Vymazat
  3. to je super nápad!! vyzerá to úžasne! toto by som možno aj zvládla :D
    http://ladyminimalism.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zvládneš, ono to vypadá hezky i bez postřiku, takže když seženeš pěkné lahvě, stačí jen přilepit zvířata a nechat to klidně tak :)

      Vymazat
  4. musím nájsť moju farmu! a mali sme tiež aj dinosaury :D aj kohút by bol podľa mňa super, ak by som našla :D
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, kohout by vypadal skvěle na snídaňových fotkách :D Třeba na dóza taky na cukr nebo na nějaké cereálie :)

      Vymazat
  5. Aj tento nápad je dobrý,hlavne má šmrnc....a veľmi mám rada kovový náter....mrknite sa na HEKTAR lampu,bronz, v IKEA :)...mám ju doma a zaľúbene na ňu hladím :) ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hektar kolekce se mi líbila už té původní matné černé, ty lampy jsou fakt krásné a vypadají jako drahé industriální designovky. Ale ta bronzová, tak ta je taky nádherná, moc pěkný odstín!

      Vymazat
  6. Tak zaprvé je to superkrásné, zadruhé obdivuji tvoje umělecko-kreativní střevo a za třetí sama nad sebou kroutím hlavou, že mi nejzábavnější přišel "kraví masakr" :D #thumbsup !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, kravímu masakru jsem se trapně smála já, i když jsem ho vyráběla, i když jsem to pak vkládala, takže asi v pořádku :D

      Vymazat
  7. Pekné, už dávnejšie som pozerala v hračkárstve na zvieratká ale neviem prečo ma nenapadli kone, veď ich mám pár doma. Inak tá kočička sa mi páči najviac. A čo kreslo? Došité?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec ne, nebylo teď dobré období, ani jsem moc neblogovala, ale zase se to vrací všechno k dobrému, takže snad konečně dotáhnu i křeslo :)

      Vymazat