Life can get really messy! Jak to děláte, že máte uklizeno?

Něco vám řeknu! Pracovat sedm dní v týdnu jedno: velký bordel. Prostě nemám čas být žena v domácnosti. Nemám čas uklízet. A když přijdu domů a mám chvilku pro sebe, nestrávím ji přece uklízením, že jo. Potřebuju taky odpočívat, starat se trochu o sebe. Potřebujeme být spolu s norečkem, jít na procházku, dát si zrmzlinu v parku. No pak prostě na úklid nezbývá moc času. A já bych si tolik přála mít doma uklizeno, mít tady pořád krásně, ať mám radost z toho božího místa, kde bydlíme, ať ráda fotím a bloguju o našem domově, protože stojí za to to s vámi sdílet. Jen prostě nevím, jak se zbavit toho bordela okolo a potom náš byt udržet krásný a naleštěný a čistý a zorganizovaný.


No a upřímně, zase nevydělávám tolik, aby pro mě mohl uklízet někdo jiný a upřímně? Ani bych to nechtěla. Nějak se mi nezdá ta myšlenka, že by někdo cizí chodil po našem bytě. Proto náš byt nikdy neuvidíte na RBNB :) Protože představa, že cizí lidé spí v mojí postýlce a mých peřinkách? No to by nešlo!

Máte nějaké uklízecí typy? Máte úklid rozdělený na dny, uklízíte každý den trošku nebo uklízíte jeden den v týdnu pořádně? A jak často perete? A co nádobí? Umýváte ho hned nebo až večer nebo třeba ráno? A co koupelna? Jak ji sakra udržet čistou? Ocením každou každičkou radu! A pokud se jich sejde dost, napíšu z nich další post, protože úklid je velká věda!

Dík!


7 komentářů

  1. Ja musim rict, ze pokazde, kdyz koukam na nektere blogy, obdivuju, jak maji porad uklizeno. Mam dva prcky, takze mit cely den uklizeno proste nejde. Ale vcera, pri party s kolegynema a jejich detma, jsem si overila, ze uklizim jeste dost:)) Nadobi mycka + hrnce a panve myji hned po jidle (nedavam do mycky, aby se neznicily). S detma se mi to ale obcas nakupi ze to resim az vecer, kdyz uz spi. Prach a vysavani, kdyz jsem nemela deti - jednou tydne, protoze jsme byli do vecera v praci, takze se bordel nestacil udelat. Koupelna - umyvadlo tak nejak myju skoro vzdy, kdyz ho pouziju. V koupelne se nam strasne prasi (nechapu a nesnasim to). A vanu taky setru a osprchnu, kdyz je treba. Uklizecku bych taky nechtela. Bojim se toho, ze by nam to vsude prolezla. Ale znam dost lidi, co ji maji. I dost matek na matersky, coz trochu nechapu. Na druhou stranu to chapu, ze lidi ten cas, po ktery uklizi, stravi pak efektivneji - treba se svoji drahou polovickou nebo jen nekde nabiraji sily.

    OdpovědětVymazat
  2. S úklidem bojuji pár let..také bych ráda nějaký skvělý nápad, jak mít uklizeno, nejlépe pořád :D Uklízím jednou týdně a každý den trochu poklidím (zametu, utřu a umyju nádobí, postarám se o kocoura). Nejlepší je tohle všechno spáchat hned ráno (není nad to, když po práci/škole dorazíš domů a celé to tam září). Těším se na další článek! S pozdravem

    Pavlína (www.cocoshake.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
  3. Já bydlím od října nově v Praze a spolu se samostatností přišla nejen volnost, ale i povinnosti. Ze začátku jsem uklízela málo, ale postupem času jsem si vytvořila systém, kdy prostě mám stanovený jeden den na velký úklid (vezmu všechno od podlahy, každou místnost) a zbylé dny uklízím podle potřeby. Většinou každý den přejedu kuchyňskou linku, naházím všechno do myčky, další den zas umeju koupelnu, vysaju.. Dělám to po malých úsecích, ale ve finále těch 10 minut pětkrát týdně bohatě stačí :) Stejně se ty činnosti pořád točí dokola. Občas se mi do toho taky nechce, ale bohužel je tohle nutnost a tak se snažím si každý den najít čas na něco, byť některé věci vyžadují každodenní pozornost. Jediný problém mi dělá žehlení, do toho se prostě pouštím jednou měsíčně s absolutním odporem :D

    OdpovědětVymazat
  4. Vyborna je knizka od japonske autorky Maeie Kondo, The life-changing magic of tidying. Prave ji ctu a doporucuju.

    OdpovědětVymazat
  5. Prave o tejto teme som v poslednej dobe casto premyslala, kedze mi zalezi na tom, aby som sa po praci vratila do uprataného bytu resp. aby ma to stalo minimum casu ho dat do zelaneho stavu.
    Robim klasicke upratovanie raz tyzdenne, cez vikend, ale kazdy den nieco male urobim, ide vacsinou o pravidelne aktivity (pisala som o nich na http://www.savoir-vivre-slovakia.blogspot.sk/2015/10/kazdodenny-ritual.html).
    Pani na upratovanie som este nemala, aj ked moj muz ma presviedca, ze by sme to mali urcite niekedy v buducnosti zvazit.
    Tak som tiez zvedava, ci nakoniec bude z toho clanok - tvoj blog som zacala sledovat len nedavno, tak nemam vsetko docitane...:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Taky jsem tohle hodně řešil. Bydlím sice sám, ale poměrně velký byt v Praze, já zahlcen prací a podnikáním a doma to vypadalo jako po výbuchu. Když jsem si pozval návštěvu, tak jsem ji jen rychle provedl do pracovny, kde jsem si udržoval alespoň trochu čisto. Nedostatek času je v tomhle prevít. A po čase to člověk přestane vidět. Chce to ale začít u příčiny, to znamená najít si čas. Za mě osobně je v tomhle skvělá virtuální asistentka. Ta vám sice neuklidí, ale uděláte si díky ní čas. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Za mě osobně je to všechno o návyku. Naučil jsem se dělat to, že když něco nepotřebuji, tak to hned uklidím. V kuchyni, obýváku, ložnici. To samé pak přenáším i do práce, kde dělám správce výrobní haly. Pokud není něco potřeba, tak to má být uklizené. Ono je to vlastně jednoduché. Nemusím uklízet, když nedělám nepořádek.

    OdpovědětVymazat